Проектът на наредбата бе представен от главния архитект на София Петър Диков по време на днешното заседание на Комисията по инженерна инфраструктура в Столичния общински съвет, предаде “Фокус”. Диков обаче смята, че документът няма да бъде приет през този мандат, защото надскача съществуващото законодателство. Така например в наредбата е записана глоба от 200 лева за паркирането върху тротоари – нещо, което в момента е масова практика и никой не търпи санкции. В Закона за движение по пътищата също е предвидена санкция, но десетократно по-малка. “Приемането на наредбата ще се забави, тъй като с нея се предлагат промени в някои закони”, обясни Диков. Документът предвижда още паркирането в синя зона да бъде разрешено само ако автомобилът е снабден със специален холограмен стикер, а отделно ще се плаща и за престой. Предвижда се и самото време за престой да бъде ограничено – 1 или 2 часа. Годишният холограмен стикер ще струва 350 лева, месечният – 35 лева, а този за седмица – 10 лева. За превозните средства на живущите в централната градска част ще се изисква само холограмен стикер. “Хората трябва да осъзнаят, че да живееш в центъра е привилегия, но е и сериозен финансов ангажимент”, обясни главният архитект. Глобата за паркиране в синя зона без холограмен стикер ще бъде 50 лева. Моторните превозни средства над 2,5 тона, обслужващи търговски и други обекти в синя зона ще се допуска престой до един час от 18 до 18 часа. Наредбата предвижда още създаване на единен център за решаване на проблема с паркирането като част от Агенцията за градска мобилност. С документа се регламентира паркирането при зареждане на магазини в центъра, нормите за изграждане на паркинги при ново строителство и др.