За разлика от класическото метро, той ще бъде тип "леко метро", което е много по-добра автоматика за разлика от "бързия трамвай", обясни Братоев.
Според проекта третия метродиаметър трябва да тръгва от кв. "Княжево" и да стига до кв. "Левски". Линията на този участък от метро ще се пресича на две нива със съществуващият вече първи метродиаметър на метростанцията на Софийския университет, а с втори метродиаметър /от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх" ще се разминава на две нива в метростанцията на НДК.
По бул. "Цар Борис Трети" "лекото метро" ще бъде на нивото на пътното платно в четири или пет участъка, обясни Братоев. Според замисъла линията ще бъде или на естакада, или вкопана, но открита отгоре, което поевтинява строителството на километър два пъти, допълни той. В участъка от Руски паметник до гара Подуяне третият метродиаметър ще бъде в тунел под земята. Общата дължина на трасето е 20 км.
Според Стоян Братоев е възможно да се ползва трамвайната линия по бул. "Цар Борис Трети". Той още обясни, че мотрисите от тип "леко метро", за разлика от класическото метро, се захранват въздушно, съществената разлика от трамваите е в пъти подобрената автоматика на подвижния състав и по релсовия път.