Устройствата са монтирани по главните пътни артерии в страната – това са основно пътищата от София за Варна и София - Бургас. Общо 30 са точките, където тези устройства ще бъдат монтирани. Това означава, че 15-те устройства ще могат да се местят и няма да бъдат постоянно на едно място, обясни Стратиев, цитиран от "Фокус".

Два такива радара има в столицата – единият е на бул. „Никола Вапцаров”, а другият на „Цариградско шосе”. 14% от нарушенията с превишена скорост се констатират именно по този начин, сочи статистиката. За един час тези устройства в София регистрират между 100 и 150 нарушения.

Техническите средства са нещо, което може да реши въпроса с безопасността на движението, смята комисар Стартиев. С тях се прави обективен контрол на безопасността на движението, а също така решават и въпроса с корупцията по пътищата. Идеята на тези технически средства е да може да се спести време при заплащането на санкциите, както и обемната работа по регистриране на нарушението, съставянето на съответния и акт изпращането му до нарушителя.

Днес от Агенция „Маркет Линкс” оповестиха проучване, направено сред 500 шофьори. На въпрос какво би повлияло най-много за да не извършат повторно нарушение, 32% от анкетираните са посочили по-високите санкции, а около 10% смятат, че това е видеоконтролът.

Като основна причина за катастрофи шофьорите поставят употребата на алкохол и едва след това превишената скорост. Според статистиката обаче именно скоростта е основната причина за предизвикване на катастрофи. Голяма част от шофьорите смятат, че основната причина за нарушаване на закона за движение по пътищата е убедеността им, че ще се разминат с налагане на санкция. Така 55% от шофьорите смятат, че нарушенията на пътя остават ненаказани.