Експертите от дирекция „Регионална политика” на ЕК Жолт Тошеги и Йерон Ван Ол направиха оглед на метростанция 10-II („Свети Наум”), тунела под бул. „Черни връх”, и стартовата шахта за тунелопробивната машина в близост до Пътен възел „Надежда”. Инж. Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен”, запозна делегацията с методите на работа и дейностите извършени до момента.

Представителите на делегацията коментираха, че проектът за разширение на метрото в София е добър пример за това как трябва да се работи по европейски проекти. На място те установиха, че се спазват всички изисквания за строителството, а работите се изпълняват в срок. 

Инж. Братоев съобщи, че към месец юни 2010 г. физическото изпълнение е достигнало 35%, а финансовото – 30%. Вторият метродиаметър е разделен на две части - от „Надежда” до бул. „Патриарх Евтимий” и от „Патриарх Евтимий” до „Черни връх”. Първата част ще е с дължина 3,8 км, а вторият- 2,6 км.

С реализацията на изключително важните участъци ще се осигури мощен, скоростен, извънуличен, масов градски транспорт по едно от най-натоварените направления на столицата и ефективни интермодални връзки с главните транспортни възли на града, обясни още инж. Братоев.

На визитата присъстваха и ръководителят на проекта инж. Кирил Зайков, ръководителят на Обединение „Метро Трейс” Цветан Цонев и директорът на проекта от страна на „Доуш Иншаат Ве Тиджарет” АД Ертан Япъджъ.

Проектът е на стойност 247 хил. евро, като 185 млн. евро са от Европейския фонд за регионално развитие, чрез ОП „Транспорт”, 28 млн. евро – от Националния фонд, 62 млн. евро - от Столична община и 49 млн. евро от бенефициента. След финализирането на втори метродиаметър и извършваното паралелно строителство от Столична община се предвижда, през 2012 г. метрото в София да има две линии с обща дължина около 31 км и да превозва дневно над 420 хил. пътника.