Това
съобщиха от националния превозвач, цитирани от БТА.
Ретро локомотивът е бил използван при снимането на филми и в
атракционни пътувания, а на 20 септември 1989 г. обслужва влака
"Ориент експрес" при преминаването му през България. Сега той
ще бъде включен към композициите на два влака по направлението
между София и Банкя.
Пътуването е на цената на редовния билет по този маршрут - 0,80 лева. Парният локомотив от серията 01.23, произведен в Швейцария през 1953 година, ще бъде включен в състава на крайградския пътнически влак от София за Банкя. Той потегля от Централна гара София в 12.10 часа.
В обратното направление ретро локомотивът ще се движи към композицията на крайградския пътнически влак от Банкя за София, който тръгва от гара Банкя в 14.05 часа.
През първия ден на инициативата - 21 март, в състава на тези два влака ще бъде включен и един от уникалните автентични вагони, запазени от композицията на цар Борис III "Корона Експрес".
Вагонът е произведен през 1940 г. в германския завод "Линке - Хофман Верке" в Бреслау за нуждите на иранския шах. По тази причина днес вагонът е известен с името "иранката". Вагонът е оборудван с талига "Гьорлиц" 4 и стандартна за времето си конструкция. Седалките в купетата са тапицирани с гълъбово син плюш.
Пътуването е на цената на редовния билет по този маршрут - 0,80 лева. Парният локомотив от серията 01.23, произведен в Швейцария през 1953 година, ще бъде включен в състава на крайградския пътнически влак от София за Банкя. Той потегля от Централна гара София в 12.10 часа.
В обратното направление ретро локомотивът ще се движи към композицията на крайградския пътнически влак от Банкя за София, който тръгва от гара Банкя в 14.05 часа.
През първия ден на инициативата - 21 март, в състава на тези два влака ще бъде включен и един от уникалните автентични вагони, запазени от композицията на цар Борис III "Корона Експрес".
Вагонът е произведен през 1940 г. в германския завод "Линке - Хофман Верке" в Бреслау за нуждите на иранския шах. По тази причина днес вагонът е известен с името "иранката". Вагонът е оборудван с талига "Гьорлиц" 4 и стандартна за времето си конструкция. Седалките в купетата са тапицирани с гълъбово син плюш.