Това съобщи директорът на Регионалния инспекторат по образованието в София Ваня Кастрева.

Тя изрази надежда всички ученици да се явят на националното външно оценяване по български език и литература, и по математика - на 21 и на 23 май.

Седмокласниците в зависимост от резултатите от изпитите, които трябва да бъдат различни от "двойка", имат право да участват в класирането за прием след седми клас в държавните и общинските училища.

Тази година план-приемът в профилираните и в професионалните гимназии, е малко по-голям в сравнение с миналата година, защото седмосласниците с около 200 души повече.

В София е обявен прием в 201 профилирани паралелки и в 99 професионални паралелки.

Попитана дали очаква да има по-голяма конкуренция за приема в езиковите гимназии в София, Ваня Кастрева отговори, че очаква да е по-добър процентът на реализиране на план-приема, защото вече паралелките с по 28 ученици са повече изключение. 

Сред тях са Първа английска гимназия, 164-та Испанска езикова гимназия и Софийската математическа гимназия.
С такъв прием са и няколко паралелки с профил "Изкуство", както и паралелки с източни езици - японски, китайски и корейски в 18-то СОУ, както и паралелки с японски и китайски език в 138-мо училище.

91-ва Немска езикова гимназия, Втора английска гимназия и Френската гимназия ще приемат в своите паралелки по 26 ученици.

Като цяло се запазва приемът в езиковите гимназии в София като брой на паралелки.
Първа английска гимназия ще приеме шест или седем паралелки след седми клас, а Втора английска гимназия - седем паралелки. Националната природо-математическа гимназия за втора година ще приеме 26 ученици след 7 клас в паралелката "Информатика".

Английският език остава най-популярният чужд език и преобладаващите паралелки с чуждоезиков профил са с английски, като първи чужд език.  По отношение на желанията на седмокласниците, обаче, Испанската гимназия в последните години е училището с най-много посочени желания от учениците, като прием, каза Кастрева.

Шефът на РИО препоръча учениците да подредят своите желания за прием така, че да бъдат възможни, като реализация в съответните училища, а учениците с висок бал да не пишат повече от 20 желания, но приоритетно да ги подредят.