Новата метроотсечка ще бъде завършена на 1 юни 2016 г., съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Станцията, която ще се казва "Витоша", е продължение на втория метродиаметър и ще бъде с дължина от 1.3 км.

Спирката ще има изходи към кръстовищата на бул. "Черни връх" и ул. "Хенрих Ибсен", както и на ул. "Сребърна" и ул. "Филип Кутев" (бъдещия бул. "Тодор Каблешков").

Прогнозното увеличение на пътниците на метрото след завършване на участъка е 28 хиляди пътници дневно. В момента между 300 и 330 хил. души ежедневно използват метрото.

Строителството ще струва 16,7 млн. евро, което по думите на кмета е най-ниската стойност за подземен участък от изградените отсечки досега.

Метроотсечката ще се строи по нов австрийски тунелен метод без да се разкрива терена.

Промени в движението

Кметът на София предупреди, че ще има затруднения на движението в района до неговото възстановяване през септември 2015 г., когато ще продължат довършителни работи в метростанцията.

От 1 август 2014 г. автомобилите ще се движат в едното платно двупосочно по бул. "Черни връх", в участъците от ухото на трамвая до ул. "Сребърна" и след нея до ул. "Филип Кутев", обясни Йорданка Фандъкова.

Тя призова преминаващите граждани да използват алтернативни трасета като "Симеоновско шосе" и "Драган Цанков". Живеещите в района ще могат да получат талон за безплатно паркиране в буферния паркинг при метростанция "Джеймс Баучер", информира Фандъкова.

Още подробности вижте тук >>

С метрото до летището догодина

Изпълнението на участъка на метрото от бул.”Цариградско шосе” до летището е над 70%. Метростанцията, която има връзка с пътническия терминал 2 на летището, е изпълнена на 80%. Това показа проверка на столичния кмет на строителството на метрото при Летище София.

По думите й грубият строеж на метростанцията при аерогарата е готов, правят се покривните конструкции.

"Започва оформянето на салона на станцията - единственият в столицата, в който ще има живи дървета", каза Фандъкова.

Тя съобщи, че през септември се очаква да приключи полагането на релсовия път.

В момента се изпълнява и участъка от „Младост” до Бизнес парка, като двете отсечки се предвижда да бъдат завършени през април 2015 г.

Тогава още над 90 хиляди пътници ще ползват метрото, сочат разчетите на общината.

Разширенията на първия метродиаметър свързват централните жп-  и автогара с летището, като от центъра до аерогарата ще се стига за 17-18 минути.

Сега метрото е 31 км с 27 метростанции, с новите отсечки до летището и Бизнес парка в "Младост" ще стане 40 км с 35 метростанции.