Той сигнализира, че вече от бранша изпитват затруднения с плащането на резервните части, защото застрахователите не погасяват в пълен размер отстранените щети. Това води до допълнително забавяне в графиците.

Освен това заплатите на някои от служителите в автосервизите може да се забавят.

В началото трябваше сервизите да закупуват резервни части, стъкла, капаци, стопове, фарове и поради тази причина финансите на сервизите се оголиха", обясни Хулка.

Заради нуждата от свежи пари в автосервизите ремонтират приоритетно колите без застраховки, защото собствениците им плащат веднага, а не се чака плащането от застрахователите.

От застрахователния бранш заявиха, че плащат всички задължения по фактура и много компании вече са направили траншове към автосервизите, с които работят.

Отстраняването на щетите, нанесени от градушката в София, е много дълъг и скъп процес, категоричен е Хулка.

Застрахователите плащат изправянето на броните като премахване на драскотина, но това отнема много повече време. Затова графиците са пълни, а оправянето на щетите върви бавно и трудно.

„В момента са ми записани коли за юни догодина”, подчерта Хулка.

Според него автосервизите вече правят разделение между клиентите си и паралелно се опитват да работят по коли, с щети от градушката, и други, които се нуждаят от текущи ремонти.

Вече е решен проблемът с дефицита на автомобилни стъкла, а ремонтът на автомобилите, повредени от градушката, струва между 1500-2000 лева без ДДС.

"Толкова излиза цената на ремонта в универсалните сервизи. Може би цената на едно или две стъкла и някой стоп, и някоя лайсна, които се сменят - може да стигне до около 2600 лева, рядко до 3000 лева. Цената за същия ремонт във фирмените сервизи е между 5000-6000 лева”, добави Динко Хулка.

Все още не е ясно точно колко автомобили са пострадали от градушките. Само през юли в големите застрахователни компании бяха заведени щети за близо 50 хиляди коли.
Първоначалнат прогноза за ремонта им бе до февруари.