Според Закона за автомобилни превози, ако такси спре на автобусна спирка глобата е 200 лева, по Закона за движение по пътищата е 50 лв.

Това е един от примерите за "солени глоби", които посочи Сава Комитов, председател на Асоциацията на таксиметровите синдикати в България, на среща с общински съветници и кандидат-депутати от БСП, предаде БГНЕС.

Комитов добави, че таксиметровите шофьори дават от джоба си по 200 лв., когато табелката, на която пише "Такси" е на български, а от другата страна е на латиница, което не било позволено.
Толкова е и глобата, ако изгори крушката на табелката с надпис "Такси".

По думите му, ако таксиметров шофьор е почивал 34 ч. вместо 36 ч., трябва да заплати 1000 лв., при положение, че средната заплата в България е малко над 800 лв.

Според Комитов тежестта на нарушенията спрямо водачите на таксита са несъразмерни.

Той бе категоричен, че Столична община не спазва разпоредбите на законите.

"Тя трети месец обяснява как подзаконов нормативен акт е по-силен от закона и затова се издават разрешителни за 1 година вместо за 3 както е записано в закона",
подчерта Комитов.

Общинският съветник от БСП и зам.-председател на транспортната комисия в общината Калоян Паргов обеща, че ще постави въпроса защо общината не спазва закона на следващото заседание на Столичния общински съвет и на Комисията по транспорт.

За стоянките за таксита в столицата уточни, че това е дискусия, която се води отдавна в Столична община.

Дискусионен бил и въпросът за броя на такситата и дали трябва да има таван, тъй като в момента по официална статистика те са около 4000-5000.

"Друг въпрос е и дали такситата трябва да бъдат част от транспортната схема на София, както е в други големи столици, и да изпълняват социални функции и задължения, свързани най-вече с инвалидите и малките деца", допълни Калоян Паргов.

Петър Кичашки заяви, че София е почти двумилионен град и има едно единствено такси, достъпно за хора с увреждания.

Той даде за пример Осло, където две трети от такситата са достъпни за хора в неравностойно положение, а общината поема разликата в цената.

По този начин излиза, че хората с увреждания плащат цената, която плащат за градски транспорт.

Според Кичашки няма целенасочена политика на общинско ниво за това хората с увреждания да се предвижват от една точка на друга.

Кандидатът за народен представител от БСП Георги Свиленски увери, че комуникацията на левицата с таксиметровите шофьори е постоянна.
Той припомни, че е бил увеличен срокът на възраст на таксиметровите автомобили от 10 на 15 години, било е премахнато ограничението лицензът за работа на такситата да се издава за 1 година, като вече е за 3.

"Сега разбираме, че Столична община не изпълнява закона и го издава за 1 година", коментира Свиленски.

Той допълни и въвеждането на минимална тарифа на таксиметровия превоз, с което се ограничава нелоялната конкуренция.