Прогнозната цена на около 6-километровия участък е 92.7 млн. лева, а срокът за изпълнение е съкратен на 10 месеца, съобщава "Капитал".

Причината е, че обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт 2007 – 2013 г.", по която парите не могат да се усвояват след края на 2015 г.

Първите два търга за втората част от Западната дъга се провалиха заради жалби на кандидати, а Комисията за защита на конкуренцията потвърди, че в процедурите има нарушения.

Шефът на пътната агенция Лазар Лазров коментира, че всички недостатъци са отстранени и се надява търгът да приключи с избран изпълнител през декември или януари следващата година.

Отсечката е продължение на строящия се участък от Западната дъга, който започва от магистрала "Люлин" и завършва малко след р. Какач. (

Още на първия километър е предвидена естакада, под която минават съществуващите жп линии и бъдещия бул. "Стефансон".

Продължението на Западната дъга ще пресича бул. "Ломско шосе", пътя за с. Мрамор и ще се свърже с бъдещата Северна тангента (ако бъде изградена, защото се бави заради отчуждения).

Дължината на участъка е 5.52 км, а максималната скорост на движение ще е 80 км/ч.

Условията към кандидатите са да имат достъп до собствен финансов ресурс от 10 млн. лева, с които да се обезпечат необходимите строителни материали и заплащането на служителите.
Участниците трябва да докажат опит за последните 5 г., самостоятелно или като участник в обединение, с успешното строителство или ремонт на път с дължина не по-малко от 5.5 км и габарит 26.5 м. Има изисквания за броя и вида на необходимите строителни машини.

Първата част на Западната дъга се строи от 2012 г. и все още не е завършена, а закъснението към момента е над 2 месеца. Тя се изпълнява от обединение "Трейс СОП" с водещ партньор "Трейс груп холд".

Трикилометровата отсечка, по чието продължение има няколко сложни пътни възела, поскъпна непредвидено с 12 млн. лева в средата на годината. Първоначалната цена беше почти 40 млн. лв. без ДДС. Оскъпяването беше оправдано с непълен проект, в който липсвали шумозаглушителни елементи, не са били предвидени преместването и удължаването на ВиК мрежата под пътя.

В условията на новия търг е посочено, че цената по договор е окончателна и не може да се променя освен в случаите, предвидени в Закона за обществените поръчки.