Това става ясно от форумите на автомобилисти в интернет и оплакванията до Столичната община, пише в . "Труд".

Последният случай е от този понеделник, когато шофьори чакали повече от 10 минути на червен светофар, за да се включат по бул. "България" откъм бул. "Тодор Каблешков".

Катаджиите подават сигналите ръчно по два начина - от будки и от пултове на открито. При всички случаи те стоят встрани на кръстовището и нямат видимост към всички посоки. Така създават повече хаос, отколкото да подпомагат при задръствания.

Публична тайна, предимно сред таксиметровите шофьори, е, че има полицаи, които използват превключването на светофарите като част от схемите си за рекет.

Полицай застава на пулта и пуска "червено", а колегата му от другата страна маха с палка и лови нарушители. Глобата от 2012 г. е 100 лв., катаджията преговаря, прибира 20 лв. и пуска шофьора. Ако пазарлъкът не стане - пише акт.

"Актът може да се обжалва, но в съда не става ясно дали при преминаването на червен сигнал светофарът е бил на ръчно или на автоматично управление", казва Борис Гаврилов, председател на Българския автомобилен съюз.

Той не е категоричен дали ръчното управление трябва изобщо да се премахне

"За мен по-големият проблем е, че на пулта пращат катаджии, които нямат поглед, нямат знания и не са подготвени. С други думи - не работи задпултовото устройство", обяснява Гаврилов.

Светофарите на 18 столични кръстовища се контролират от катаджии целодневно и още 9 при засилен трафик между 7,30 и 9,30 ч и от 16,30 до 19,30 ч. Трасетата са още от 80-те години, когато по тях са минавали кортежите на Тодор Живков. Сега се използват при маршрутите на НСО.