Медийни лампи ще прожектират върху настилки, фасади или постройки рекламни клипове за културни събития в столицата.

Това са част от 16-те проекта, които вчера получиха финансиране от първия публично-частен фонд за иновации в културата, съобщава в. „Труд”.

Организацията е създадена от Столична община и се финансира с дарения от бизнеса.

Досега са събрани 100 000 лв., от които 50% с даренията, обясни кметът Йорданка Фандъкова при връчване на договорите на отличените идеи.

121 автори и колективи са подали проекти в първата сесия на фонда. Проектите победители са дело на 12 неправителствени организации и 4 индивидуални творци. Те ще трябва да бъдат изпълнени до 31 май 2015 г.

„Срещи с времето” получава близо 8000 лв. Идеята е в града да бъдат организирани аудио разходки. В специален пункт срещу любима вещ посетителите ще получават слушалки, в които ще звучат разкази за забележителности.

„По покривите на София” предвижда да бъдат заснети панорами на крайните квартали на града от покривите на високи сгради. Снимките ще бъда показвани в изложба в депото на градския транспорт „Клокотница”. За целта от фонда са отпуснали 7000 лв.

„Огледай се” е идея как грозни фасади на сгради да бъдат покрити с художествени пана от бракувани дискове. За начинанието са отпуснати 7550 лв.