Отсечката е дълга 7 км и ще има 7 метростанции, пише "Монитор".

До края на март общината планира да избере изпълнител на трасето, а копаенето на тунелите е предвидено за есента.

Къртицата ще тръгне от Малък театър „Зад канала", ще мине покрай Орлов мост, а оттам през „Патриарх Евтимий" и кръстовището на бул. „Витоша" и „Патриарх Евтимий", за да продължи до „Красно село". Това е и най-трудният и скъп участък от трасето.

В момента се подготвят финалните документи, с които ще се кандидатства за 341 млн. евро от оперативна програма „Транспорт" 2014 - 2020.

Прогнозната цена за целия лъч, който ще свърже бул. „Владимир Вазов" с кв. „Овча купел", е около 400 млн. евро. Останалите средства ще са държавно финансиране.

Метрополитен обяви и обществена поръчка за влакчетата, които да се движат по новата линия. Прогнозната стойност на 20 нови мотриси е 420 млн. лв. без ДДС.

След като се осигурят пари за продължението до бул. „Монтевидео", ще бъдат доставени и нови 10 влакчета, които трябва да са с компютърно управление.

През април ще бъдат пуснати в експлоатация две разширения на сегашните линии - до летището и до Бизнеспарка. Още през следващия месец ще трябва да започнат тестовете по линиите.

Новите отсечки ще качат още 90 000 пътници и така всеки ден на метрото ще се возят около 380 000 души.

През 2018 г., когато ще бъдат довършен третият лъч на метрото, се очаква с подземна железница да се придвижват около 550 000 столичани.