Това потвърди кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно със Стоян Братоев, директор на "Метрополитен", провери изграждането на участъка и се увери, че строителството се изпълнява по график.

Метростанцията, която ще бъде готова през юни 2016 г., е с дължина 1,3 км и ще има седем входа.

Фандъкова припомни, че строителството на участъка започна през август миналата година изцяло с финансиране на Столичната община, тъй като правителството на Пламен Орешарски отказа да осигури средства.

Цялото трасе струва 42,3 млн.лв., 16,5 млн. лв. на километър. Тази стойност е най-ниската за подземен участък от изграждащите се в момента в Европа.

Участъкът е включен в ОП "Транспорт" и ще се финансира по нея, след това средствата ще бъдат възстановени на общината, посочи Фандъкова.

Прогнозното увеличение на пътниците на метрото, след завършването на метроучастъка, възлиза на над 25 хиляди пътника дневно, каза кметът.

Към станцията с довеждащ транспорт могат да се придвижват и хора от съседните квартали, оттук тръгват и автобусите за Витоша, посочи Фандъкова.

Станцията, въпреки че е крайна, се очаква да бъде особено натоварена. Важно е, че ще бъдат обновени пътните платна на булеварда между ул. "Сребърна" и ул. "Филип Кутев", релсовият път, контактната мрежа, електроснабдяването.

Предвижда се да бъде направена градинка и детска площадка, каза Фандъкова.

Тя посочи, че Столичната община най-вероятно през тази година ще изгради пробив при болница "Токуда", който ще изведе движението към Южната дъга. 

Пробивът ще свърже Семинарията с бул. “Черни връх” през ул. “Сре­бърна”.

Предстои да бъдат извършени отчуждителни процедури за терените по бул. "Черни връх", тъй като той ще бъде разширен с по две ленти до Южната дъга, така че участъкът да стане четирилентово трасе, каза Фандъкова.

През тази година са предвидени основни ремонти на 16 булеварда >>