Това съобщиха от местната управа пред "Дневник" във връзка със сигнала на неправителствената организация "Спаси София" до Брюксел за некачествения ремонт,  който те наричат "Трамвай Безумие".

Рехабилитацията на трамвайното трасе е била изпълнена от фирмата "СК13 Трансстрой" АД, която е избрана с конкурс след открита процедура по Закона за обществените поръчки.

"Това е най-голямата налагана до момента глоба за изпълнение на строителни дейности. Тя представлява 10% от цялата стойност на поръчката", допълват в отговора си от Столичната община.

Отделно има задържана и гаранция за добро изпълнение на стойност 303 хил. лева или 5% от стойността. Съгласно подписания договор гаранционния срок е 10 г., в рамките на който фирмата има ангажимент да отстранява за своя сметка всички проявили се дефекти, добавят от местната управа.

Вече е възложено на фирмата да ремонтира за своя сметка всички констатирани дефекти. При отказ това да бъде направено, общината ще усвои гаранцията и ще извърши необходимите дейности.

Зам.-кметът по транспорт Любомир Христов е възложил детайлен оглед на трасето и допълнителен контрол на дейностите по отстраняване на дефектите.

Работата на надзорната фирма "Софинвест" ЕООД не е заплатена от Столичната община и на нея ще бъде наложена глоба за неупражнен контрол.

Ремонтът на подлезите по бул. "България" не е завършен, пишат още от местната управа и добавят, че това е проект, различен от рехабилитацията на трамвайното трасе и се извършва от фирмата "Инжстрой" ЕООД.

В момента се извършват проучвателни дейности от страна на "Софийска вода" за осигуряване на техническо решение отводняването на подлезите при ул. "Тодор Каблешков" и бул. "Гоце Делчев", поради факта, че в годините при извършване на строителни дейности на жилищни и търговски сгради в близост до подлезите съществуващата канализация била унищожена.

Сигналът на "Спаси София" за некачествения ремонт е изпратен до Европейската служба за борба с измамите (OLAF), двама еврокомисари и експерти от техните екипи.