Това съобщи шефът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев пред в."Преса".

Датата е била определена вчера, а изборът й не е случаен - търси се символиката с Деня на Европа - 9 май, и с факта, че двете продължения на първия лъч - до летището и Бизнес парка, са построени с европейски пари.

Двата нови участъка струват общо 119 млн. евро. Средната цена на 1 км за подземната част е 17 млн. евро, а на надземната - 11,4 млн. евро.

Още в края на другата седмица подземните влакчета ще стигат до летището. Вече се знае, че председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер ще присъства на откриването, но датата още не е уточнена.

Вчера започнаха изпитанията с празни композиции на новия график на метрото - от станцията на "Цариградско шосе" до летището, за да може участъкът да бъде в реална експлоатация, преди да се въведе движението с пътници. С 8 са увеличени и влакчетата -от 26 те са вече 34.

Във връзка с пускането на новия участък до Бизнес парка ще се промени маршрутът на автобус 111, съобщи зам.-кметът Любомир Христов.

Той няма да върти вече из "Младост", а ще се движи само от Бизнес парка до "Люлин".

Против съкращаването на маршрута му имат възражения някои общински съветници. Те се опасяват, че по този начин ще се получи един участък от "Младост 1" до "Младост 4", откъдето ще минава само един автобус по линия 76, който е през интервал от 10-12 минути и хората ще бъдат затруднени с придвижването си.