Той представи презентация, в която обясни концепцията на инвестицията за управление на трафика, ползите за града и гражданите и гостите на столицата и икономиката. Концепцията е наречена "Умни градове" или Smart cities.

"Ресурсите в света рязко намаляват, свързани с увеличението на населението. До 2050 година 70% от населението ще живее в големите градове. Технологиите и технологичният напредък на света ни позволява да запазим качествоно на живот в големите градове. Европейската комисия 2012-а година инициира темата "Умни градове". Дефиницията, която всички страни-членки, заедно с комисията са формурлирали е, че един град става умен, когато инвестира в човешкия капитал", посочи той.

В тази връзка Столична община започва реализацията на проект за автоматизираната система на трафика в града и подобряването на условията за движение в столицата.

Новата система ще работи с контролер - компютър, който се монтира в таблото на всяко кръстовище. Ще бъдат монтирани различни видове детектори и електромагнитни датчици.

"Централизираната система включва център за управление, работни постове за служители и централизиран софтуер. При увеличаване на трафика системата ще увеличава зеления сигнал", каза Христов.

Акцент в нея ще бъде предимството на приоритетните превозни средства. Става въпрос за линейките и градския транспорт.

„Ставаме свидетели как хора губят своя живот, защото не са успели да получат помощ навреме. Това е един много важен приоритет, който ще бъде съществена част от системата”, заяви още зам.-кметът.

Той посочи, че по отношение на пешеходците ще има и нова организация на тяхното пресичане.

„Ще се инсталира бутон за пресичане. Това е ключов елемент на системата. Бутонът за заявка не се монтира самоцелно. С факта на натискане на бутона се заявява наличието на хора, които искат да пресекат. Спестява се време за хората”, обясни Христов.

Според него това ще гарантира и безопасността на пешеходците.

Ще има и системи за оповестяване за изтичане на зеления сигнал. За автомобилите и пешеходците ще има три последователни премигвания на зеления сигнал, което ще акцентира вниманието им, че предстои светването на червен сигнал.

Не на последно място е системата за звуково оповестяване, както и видеонаблюдението за реалната ситуация в тези кръстовища. Това би могло да се използва и за чисто полицейски нужди, каза още Христов.

По думите на практика до края на 2016 г. новата система ще обхване всички натоварени кръстовища в града.

"Ползите от това управление можем да разгледаме по три показателя: намалява се средното време за пътуване с 30 %, намаляват се до 25 % вредните емисии и разходите за гориво със 7 %”, посочи Любомир Христов.