В средата на май организацията изпрати жалба срещу твърде високите критерии, които позволяват такова трасе да има само по най-големите булеварди, пише "Сега".

Според сега действащата наредба, за да се обособи лента за градския транспорт на съответния булевард или улица, трябва да минават 60 или повече коли на градския транспорт на час в посока.

Отделно от това пътното платно трябва да е с три или повече ленти в посока, а за бус лента минималната широчина е 3.5 метра. Това на практика пречи на изграждането на бус ленти, защото дори в София булевардите, които отговарят на изискванията, се броят на пръсти - бул. "Цариградско шосе", "Сливница", скоро и бул. "Александър Малинов" и още няколко.

"Тези критерии са идентични с действащите в град Сеул, с население почти 11 милиона и с над 9000 автобуса в движение, докато в София линиите са около 90, а автобусите към 500", пишат от "Спаси София".

На проведената среща в регионалното министерство от организацията са предложили нови критерии, които са били подкрепени от Столичната община и министерството.

Те са предложили броят на колите на градския транспорт на час да се намали на 15, а бус ленти да се обособяват и на булеварди и улици с 2 или повече ленти в посока, както и самата лента да е с минимална широчина 3 метра.

Днес в регионалното министерство ще заседава междуведомствена комисия, която да обсъди предложенията.

Ако бъдат променени критериите, според неправителствената организация, ще стане възможно от бус лентите да се възползват и градове като Бургас, Пловдив, Стара Загора, Плевен и Русе.

Ако пък трамвайните трасета се разделят от пътните платна с физически разделители, софиянци ще си спестяват над 500 хил. часа годишно.

В момента много от мотрисите се озовават в задръствания заради шофьори, които минават по трамвайните релси.