Миналия месец е приключено подписването на всички договори, обясни инж. Братоев и допълни, че се очаква третата линия да обслужва 170 000 пътници.

Третият лъч на метрото ще започва от „Ботевградско шосе“, където е колелото на трамвая, оттам излиза на „Владимир Вазов“, кв. „Левски“ и върви по бул. „Владимир Вазов“, покрай „Герена“, „Хаджи Димитър“, пресича жп линиите и бул. „Ген.Данаил Николаев“ и на Театъра „Зад канала, каза директорът на "Метрополитена".

Връзката с първата линия ще бъде на "Орлов мост", а тази с втората линия на подземната железница ще бъде при Националния дворец на културата.

От НДК линията ще продължи по ул. „Георги Софийски“, тангента на бул. „България“ и „Иван Гешов“, излиза на „Красно село“ по „Житница“ и след това стига до бул. „Линкълн“ в „Овча купел“. В „Овча купел“ ще има още четири метростанции, които ще продължават до жп линията София - Перник в долния край на Горна Баня“, уточни Братоев.

Той посочи, че смисълът на метрото в периферните участъци е да осигурява интермодалност между различните видове транспорт, това е практиката в света и тя е заложена и в нормативите.

Братоев  очаква строежът на третия лъч да приключи в средата на 2019 година. По думите му няма опасност за забавяне на проекта, въпреки сложността на участъка.

Общата дължина на метрото е 16 км с 16 метростанции, като участъкът от театър “Зад канала” до “Красно село" по план включва 7 станции, поясни инж. Братоев.

Той бе категоричен, че със завършването на третия лъч на метрото трафикът в центъра на столицата ще бъде значително облекчен.  Трите диаметъра на метрото ще обхванат 60% от столицата