Тя е част от проекта за съхраняване и възстановяване на историческите трамваи на столицата и изграждане на музей на градския транспорт, предаде Нова телевизия.

Трамвайната мотриса е произведена през 1935 г. в Германия и пристига в София като част от доставката на 12 двуосни мотриси за столичния градски транспорт през същата година.

При доставката си мотрисите получават номера от 81 до 92 и са пуснати по най-новата трамвайна линия в града - до Семинарията.

Интересен факт, свързан с доставката, е, че тя е осъществена съвместно с парни локомотиви по взаимна договореност между правителствата на България и Германия срещу изнасяна за Германия българска селскостопанска продукция.

Трамваите са също така първите с метални рамки и механизъм с ръчка за сваляне на прозорците. Преди това те са били с дървени рамки с каишки.

Трамваите са в редовна експлоатация с пътници над 36 години, а след това два от тях - 83 и 92, продължават да работят като служебни чак до средата на 80-те години на ХХ век. Именно при преминаването на трамваите към служебни мотриси те получават номера, започващи с 55Х. 83 получава номер 553, а 92 - 555.

През 1999 г. 92 е възстановен, като по този начин се превръща в първия атракционен трамвай в София. Същевременно 553/83 е оставен за съхранение, където през 2015 г. е проведено и възстановяването му.