Толкова са абонатите на „Софийска вода”, чиито уреди са с изтекъл срок на метрологична годност към 1 януари 2016 г., съобщиха от дружеството пред "Труд”.

От „Софийска вода” вече са изпратили до абонатите предписание под формата на уведомително писмо. В него се уточнява, че е необходима проверка на уреда дали отговаря на техническите изисквания или трябва да се подмени с нов, обясниха експерти на дружеството.

Срокът за изпълнение на предписанието е 90 дни. Ако клиентът не подмени уреда, след изтичане на срока от „Софийска вода”, започват да му начисляват база от по 6 куб.  м на човек, ако жилището е с парно и по 5 куб. м – при нетоплофицирано жилище.

Солената сметка не спира до тук. До поставяне на изправни индивидуални водомери, базата се завишава всяко тримесечие с по един кубик на човек.

Част от абонатите все пак са започнали подмяна, уточниха от дружеството.

Неплатени сметки за 83,2 милиона лева за вода дължат столичани към края на 2015 година, показват още данните на „Софийска вода”.

Компанията е завела дела срещу повече от 2500 длъжници през миналата година за неплатени фактури.

Солени сметки и за топла вода

От "Топлофикация София” също предупредиха, че ще има солени сметки за топла вода за абонатите с негодни водомери. Според промените в Наредбата за топлоснабдяване, приети през юни миналата година, на тях им се начисляват по 140 литра топла вода на денонощие на човек, уточни говорителят на столичното парно Елизабет Павлова.

Когато в едно жилище живеят 3-4 човека, смятайте за каква сума става въпрос, коментира тя.

По думите й, щом веднъж получат подобна сметка, абонатите бързо подменят негодните водомери. От дружеството обаче нямат данни колко от водомерите за топла вода са стари.

Дали е изправен водомерът ви, може да кажат лицензираните от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор лаборатории. Техният списък е публикуван на сайта на агенцията.