5
34
Одитът е за период от три години и половина - от 1 януари 2013 г. до 30 юни 2016 г.
Това съобщи председателят на Сметната палата Цветан Цветков след заседанието на комисията, цитиран от БТА.
Проверката включва и 2013 г., защото според народния представител Румен Гечев тогава е сключена сделка, в която 160 дка от летището са продадени за 7 млн. лева. Земята е продадена на дружество, което дължи на държавата 50 млн. лева.
Земята е продадена на холдинг, в който влизат "Булгериа еър" и "Хемус Еър", съобщи Гечев.
Има реални аргументи, които обясняват защо печалбата на летище "София" намалява от 2008 г., посочва в съобщение изпълнителният директор на летището Христо Щерионов по повод на изявленията.
"След Европейската директива за отваряне на пазара, която позволи навлизането на още два наземни оператора - Swissport и Gold Air, печалбата от наземното обслужване намаля три пъти. Освен това поради конкуренцията намаляха и цените на услугите", обяснява Щерионов.
По думите му отварянето на пазара се е отразило и на зареждането с гориво, което преди се е извършвало само от летище "София". Навлезли са още два оператора, които са свили пазарния дял с 95 на сто.
"Друг фактор, който доведе до намаляването на приходите, е, че от 2010 г. в държавния бюджет отиват 50 на сто от наемите, събирани на летище "София", посочва още неговият директор.
Това съобщи председателят на Сметната палата Цветан Цветков след заседанието на комисията, цитиран от БТА.
Проверката включва и 2013 г., защото според народния представител Румен Гечев тогава е сключена сделка, в която 160 дка от летището са продадени за 7 млн. лева. Земята е продадена на дружество, което дължи на държавата 50 млн. лева.
Земята е продадена на холдинг, в който влизат "Булгериа еър" и "Хемус Еър", съобщи Гечев.
Има реални аргументи, които обясняват защо печалбата на летище "София" намалява от 2008 г., посочва в съобщение изпълнителният директор на летището Христо Щерионов по повод на изявленията.
"След Европейската директива за отваряне на пазара, която позволи навлизането на още два наземни оператора - Swissport и Gold Air, печалбата от наземното обслужване намаля три пъти. Освен това поради конкуренцията намаляха и цените на услугите", обяснява Щерионов.
По думите му отварянето на пазара се е отразило и на зареждането с гориво, което преди се е извършвало само от летище "София". Навлезли са още два оператора, които са свили пазарния дял с 95 на сто.
"Друг фактор, който доведе до намаляването на приходите, е, че от 2010 г. в държавния бюджет отиват 50 на сто от наемите, събирани на летище "София", посочва още неговият директор.