Според общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера с отдаването на линиите на частен превозвач общината ще спести 4 милиона лева.

"Тази транспортна задача се обслужва от автотранспорта, и ако той продължи в следващите осем години да обслужва, ще бъдат платени не 141 милиона, а 144.
Освен вкарването на нови автобуси по тези линии, Столична община ще реализира икономия от близо 4 милиона лева - пари, които могат да отидат за инвестиции", каза Контрера, цитиран от БНР.

Става въпрос за конкурс, който е проведен 2008 година и е потвърден от съда.

"Рано или късно Столична община трябва да вземе някакво решение - или да си изпълни задълженията от конкурса, или да си плати сметката такава, каквато я осъди съда. Защо не отидат при хората от Иваняне, от Бухово, от Ботунец, от Гниляне, от Лукорско, да отидат да им обяснят как трябва да продължат да се возят на тези 20-30 годишни рейсове на автотранспорта и са против да се въведат новите автобуси "Евро шест" за тези линии", коментира общинският съветник.

Христо Илиев от организацията "Спаси София" обаче изрази съмнение, че са защитени интересите на общината и на хората.

"141 млн. лв.  Нашите притеснения са, че е необосновано висока тази цена, тъй като концесионерът ще обслужва линиите за три лева на километър. Това са леки линии, ще се използват къси автобуси и не би трябвало да са толкова високи разходите. Ние не сме убедени и част от съветниците не са убедени, че това е чиста концесия. Това е основният проблем", обясни Илиев.

Междувременно комисията по стопанска политика към Столичния общински съвет одобри на днешното си заседание новия състав на борда на директорите на Центъра за градска мобилност. Никола Рогачев, Християн Петров и Румяна Милова ще бъдат предложени утре за одобрение от Столичния общински съвет. Рогачев и Петров са спечелили конкурса, обявен от общинския съвет, а Милова в момента ръководи центъра.