Освен това ще трябва да ги почиства от залепени реклами и бележки. Това предвижда част от доклада на кмета Йорданка Фандъкова за концесия на спирките в София, съобщава "Монитор".

Докладът ще бъде разгледан за пореден път днес в комисията по финанси.

Той предвижда частниците да стопанисват спирките 15 години, с възможност за удължаване с още 5. Бъдещите концесионери ще трябва да ги подменят по типов проект и да се грижат за тях.

Частните фирми ще печелят от отдаването на рекламни площи под наем или от търговски обекти на мястото.

Заложено е концесионерите да инвестират около 20 млн. лв. в 2654 спирки.

Спирките са разделени в четири пула с по около 600 броя. Във всеки има обекти както в центъра, така и в крайните квартали на София, съобщава "Медиапул".

Освен новата визия на спирките, общо в четирите пакета се предвижда да има 214 павилиона за вестници, цигари и дребни пакетирани стоки, разпределени приблизително поравно между четирите пула, и близо 1100 рекламни касети.

В процедурата могат да участват компании с опит в търговията с бързооборотни стоки, рекламния бизнес и строежа на спирки. Те трябва да имат опит в изграждането на преместваеми обекти, рекламни съоръжения или търговски обекти.

Всеки кандидат може да участва най-много за два пула. С най-голяма тежест в оценяването е срокът на подмяната на спирките, който не може да бъде по-дълъг от 3 години. Той е с тежест 45 т. Инвестиционното предложение носи 35 точки, а концесионното плащане на общината има най-ниска тежест от 20 точки.