Налогът се въвежда, след като през април беше приет нов данък върху таксиметровия превоз на пътници, а общините трябва да определят какъв да е размерът му. Според закона той може да бъде между 300 и 1000 лева и влиза в сила от 1 януари 2017 година.

Данъкът за таксиметровия превоз в София в размер на 850 лв. ще осигури близо 5,5 млн. лв. допълнителни приходи за Столичната община. Сметките са на база на броя на такситата, които са около 6000.

Вносителите на доклада са председателят на транспортната комисия Екатерина Йорданова и заместник-кметът по финанси Дончо Барбалов.

Тя обясни, че 850 лв. е последната сума, около която са се обединили след множество консултации и срещи с представители на таксиметровия бранша.

Те смятат, че данък като този, който заменя патентния данък, спрян през 2007 г., е нещо, което ще "изсветли" бизнеса и ще бъде добро решение за бранша, каза Йорданова.

Стойността 850 лв. е на базата на патентния данък от 2007 г. в размер на 653 лева, съобразен с инфлацията, която е 30,8%. Така стигнахме до сумата от 850 лв., посочи Йорданова.

Данъкът ще се начислява не на водач, а на автомобил, и ще е под 2,40 лв. на ден. В повечето случаи един автомобил се ползва от двама водачи, което значи под 1,20 на ден.

Този данък ще се изразходва изключително и само за подобряване на транспортната инфраструктура в града, посочи още председателят на транспортната комисия.

Докато СОС гласува новия налог около десетина представители на малки таксиметрови компании и самостоятелни таксиметрови водачи дойдоха на протест пред общината и предупредиха, че новият данък ще принуди някои от тях да преустановят работа, предаде bTV.

Междувременно все по-често таксиметровите компании коментират, че след поскъпването на билетчето в София, може да увеличат не цената за километър пробег, а първоначалната такса, която в момента е 0,77 лв. Според допусканията на бранша първоначалната такса може да се увеличи до 1,20 лв.