Целта е да се намалят задръстванията в града с до 30%, обясни Крусев пред Дарик радио.

Интелигентната система за трафика в София ще дава предимство на градския транспорт.

"Модернизацията на светофарните уредби, която включва както подмяна на телата, които всички ние виждаме, за да преминем безопасно, така и инсталиране на датчици, които са в асфалта, в пътната настилка, чрез които датчици реално контролера на светофара програмира така времената, че максимално добре да удовлетвори всички посоки, които се събират на това кръстовище", обясни Крусев

По думите му до края на годината 160 кръстовища ще бъдат модернизирани, като към момента такива има на около 120-125 кръстовища.

"Работите вървят в график и се надявам до края на годината всички тези кръстовища, които са предвидени за преоборудване, да бъдат модернизирани и когато това се случи вече ние ще можем от нашия контролен център на Столична община да управляваме светофарите единно и интегрирано, така че наистина да се усетят истинските ползи и ефекти от тази нова система", допълни Крусев.

Новата система за регулиране на трафика е свързана и с бутоните за пешеходци, които постепенно се появяват на някои кръстовища.

Крусев обясни, че идеята им е, когато пешеходецът ги натисне, контролерът на светофара да знае, че има човек за пресичане. По този начин той удължавал зеленото, независимо от информацията, която датчиците за коли дават.

"За да стане това, бутонът трябва да е натиснат преди стартиране на зелената фаза на пешеходците, така че светофарът да му осигури едно нормално време за пресичане, а не да се окаже, че пешеходецът тръгва и на средата му светва червено и той не знае какво да направи", обясни зам.кметът.

Той уточни, че докато не бъде натиснат бутонът, светофарът нямало да пусне зелен сигнал за пешеходците.