Идеята е синята зона в събота да бъде до 18 часа, а не до 14 както е в момента. През делничните дни се предвижда платеното паркиране да се измести с половин час и вече да е от 8,30 до 19.30.

В момента през делничните дни тя е от 8:00 до 19:00 ч..

Освен това се предвижда удължаването на синята зона в събота. В момента тя е до 14 часа, а предложението е да бъде до 18:00 часа.

Мотивът е, че в почивния ден трафикът в града не намалява.

Общинският съвет вече одобри предложенията на кметовете на "Лозенец" и "Средец" да се въведе зелена зона в техните райони - то ще се заплаща по улица "Цар Иван Асен II" и долната част на квартал "Лозенец".

Необходими са повече паркинги в София и разширяване на зелената зона. Трябва да създадем такива условия, че хората да предпочетат градския транспорт, пред това да карат личния си автомобил. Това обясни общинският съветник от ДБГ - Стефан Марков.

Един от основните проблеми на София е мръсният въздух и за да се реши, са необходими последователни, а не кампанийни действия, категоричен бе той. Марков заяви, че приетата Стратегия за по-чист въздух, е повече пожелателна, тъй като не съдържа срокове и конкретни ангажименти.

"Трябва да се закупят мобилни лаборатории и показателите да се следят постоянно, за да се определи кой е най-големият замърсител и да се започне от там", допълни той.

Попитан за удължаването на договора на едно от фирмите с влияния в градския транспорт, Марков бе категоричен, че основната цел трябва да бъде качествената услуга за гражданите.

"ГЕРБ и БСП могат да се карат колкото си искат чия е фирмата, но гражданите искат по-чести автобуси, които идват навреме и отговарят на европейските стандарти. А това, което ние правим, е да обърнем внимание именно към услугата и удобството на хората. Ще подготвим доклад и заедно с всички групи ще предложим дублирне на 5-та линия до Лозен. Това е конкретно действие за намаляване времето на пристигане", каза още Марков.