Двете системи - за пешеходна ориентация на туристите в София и за ориентацията на граждани и туристи в градския транспорт, са разработени така че да се допълват.

Целта е да позиционираме максимално добре София като желана дестинация и да направим града удобен и лесен за ориентация, каза председателят на комисията по култура и образование на СОС Малина Едрева, която, заедно с  главния архитект на столицата Здравко Здравков, представи новите системи днес.

Тя посочи, че са се възползвали от опита на две столици, които скоро са били градове домакини на председателството на ЕС - Амстердам и Братислава.

Системата за пешеходна ориентация е двуезична и е с кафяв цвят.
Ползвани са три типа обекти - голям и малък тотем и стълб с табели, които се различават по количеството информация, която носят. Структурата е била подчинена на функцията, но са се стремили да се запази и висока естетика, предаде БТА.

При изработването на информационните обекти са се съобразявали с това как хората възприемат данни - дали текстово или визуално, така че има както текстова, така и визуална информация. Проектът е съобразен за хора със зрителни затруднения.

При изработването на втората система са ползвани подобни принципи и елементи, така че двете да могат да си "говорят".

Новите табели за градския транспорт ще бъдат с много повече информация, избрани са различни цветове за различните превозни средства - светло синьо за тролеите, оранжево за трамваите и червено за автобус.

Върху табелите се отбелязва освен името на спирката, но и нейния номер, включени са пълния маршрут на транспортното средство има информация както на кирилица, така и на латиница.

Кампанията е чисто имиджова, тя включва шест специфични послания. В нея са ползвани цветовете на герба на столицата. Визуалната кампания започва в средата на декември.

Поставянето на табелите за другите две системи ще бъде направено в средата на януари.