Изпълнителят ще трябва да осигури минимум 50 души, които да следят дали шофьорите продават билети, дали автоматите и валидаторите работят, дали има стикери и информационни табели, дали се спазват изискванията за ползване на съчленен и единичен състав в дадени часове и дни, чисто ли е, има ли скъсани седалки, в изправност ли са дръжките, парапетите, перилата, светлините, сигнализацията, челните стъкла, гумите.

Контрольорите бъдат напълно неразпознаваеми, с цивилни дрехи.

Те ще наблюдават и отчитат и поведението на шофьорите - отзивчиви ли са към пътниците, спазват ли разписанието, носят ли униформи, нарушават ли правилата на пътя, продават ли билети, спрат ли на спирките и още ред правила за возенето на пътници в градския транспорт.

В момента в ЦГМ има 22 такива контрольори. С обществената поръчка броят им нараства двойно и ще са неразпознаваеми от шофьорите в градския транспорт.

Лъчезар Пеков е ръководител и един от проверяващите на автобуси от Центъра за градска мобилност. Екип на "NOVA" се качи заедно с него в автобус 310. Същата линия, в която преди седмица шофьор не отвори вратите на пътник, за да слезе.

По думите на Пеков най-честите нарушения от страна на шофьорите са подминаване на спирките, не се отварят вратите на граждани, а в някои случаи отказват да продават билети. Шофьорите се проверяват още дали носят униформи.

Преди време някои водачи бяха заснети как карат с цигари и дори с телефон в ръка.